Tέσσερα projects από το Μουσικό Σχολείο

E-mail Εκτύπωση PDF

Πραγματοποιήθηκε  σήμερα το πρωί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου η παρουσίαση των 4 ερευνητικών εργασιών του μαθητών της Α’ και της Β΄ τάξης του Λυκείου

Στα project τους, τα παιδιά πραγματευόντουσαν  ενδιαφέροντα θέματα και η θέρμη με την οποία ασχολήθηκαν ήταν άξια θαυμασμού. Οι ερευνητικές εργασίες αποτελούν μια καινοτόμα διαδικασία που εισάγει τους μαθητές σε έναν τρόπο μάθησης ιδιαίτερα πρωτοπόρο. Τους δίνει τη δυνατότητα να συγκροτούνται σε ομάδες με βάση το ενδιαφέρον τους πάνω σε ένα ζήτημα που θέλουν να μελετήσουν. Σε όλη τη διάρκεια οι μαθητές δραστηριοποιούνται υπό την επίβλεψη του διδάσκοντα- υπεύθυνου καθηγητή.

Το πρώτο από τα 4 project που παρουσιάστηκαν αφορούσε την εποχή του Μπαρόκ και της μουσικές της.  «Το σημαντικότερο είναι ότι παρουσιάζουμε μουσική Μπαρόκ. Το σύνολο μουσικής δωματίου και από το σύνολο της χορωδίας «Αλθαία» του σχολείου» τονίζει η κα. Ελένη Αθανασιά, υποδιευθύντια του σχολείου. Υπεύθυνη καθηγήτρια του project ήταν η κα. Ευγενία Ηλιοπούλου, συνεπικουρούμενη στο μουσικό κομμάτι και από συναδέλφους της.

H δεύτερη κατά σειρά έρευνα που παρουσιάστηκε, είχε να κάνει με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Τίτλος της ήταν «Επικοινωνώ και μαθαίνω μέσα από το διαδίκτυο» και για διεξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων, τα παιδιά χρησιμοποίησαν την έρευνα του ερωτηματολογίου με την οποία και θέλησαν να κατανοήσουν τη σχέση των νέων με το διαδίκτυο σήμερα αλλά και το κατά πόσο χρησιμοποιούν με ασφάλεια αυτό το κατά τα λοιπά χρησιμότατο εργαλείο. Υπεύθυνος καθηγητής αυτού του project ήταν  κ. Κωνσταντίνος Κουκούλης.

Τα δύο τελευταία project ήταν συγγενή θεματικά, και παρουσιάστηκαν από τη Β' Λυκείου. Το πρώτο είχε τίτλο «από τους αδελφούς Λιμιέρ στο σήμερα» και είχε να κάνει με την ιστορία του κινηματογράφου. Υπεύθυνος καθηγητής ο κ. Κωνσταντίνος Κουκούλης, ο οποίος και διερεύνησε με τους μαθητές του την ιστορία του κινηματογράφου και την εξέλιξή του, όχι μόνο από πλευράς τεχνικής και τεχνολογίας

Στο 4ο και τελευταίο project στο οποίο υπεύθυνη καθηγήτρια ήταν η υποδιευθύντρια του σχολείου κα. Αθανασιά, εξετάστηκε  το κατά πόσο μια ταινία μπορεί να αξιοποιηθεί ως ιστορική πηγή. «Έχουμε δει σε πολλές περιπτώσεις το Χόλυγουντ να στηρίζεται στην Ελληνική μυθολογία ή και ιστορία, παράγοντας ταινίες και λίγο πολύ βλέπουμε πως η ιστορία παραποιείται. Με αφορμή αυτό, ήθελα να δώσω ώθηση στα παιδιά να αναζητήσουν τι είδους αλήθεια υπάρχει πίσω από μια ταινία και πως εμείς την εισπράττουμε».

Στα πλαίσια του 4ου αυτού project τα παιδιά δημιούργησαν ένα εξ ολοκλήρου δικό τους ντοκυμαντέρ με τίτλο  «Αγρίνιο. Στα βήματα του καπνού» , με το οποίο δίνεται η ιστορία και η εξέλιξη του καπνικού ζητήματος στην περιοχή του Αγρινίου στηριγμένο σε μαρτυρίες ιστορικών και πολιτών που συμμετείχαν στο καπνικό ζήτημα.

Αφορμή για τη δημιουργία αυτού του ντοκιμαντέρ έδωσε στα παιδιά το τμήμα Ιστορίας του Ιόνιου Πανεπιστημίου όταν έκανε ένα διαγωνισμό για τη δημιουργία ενός ιστορικού ντοκιμαντέρ. Τα παιδιά  έκαναν έρευνα για τον καπνό στο Αγρίνιο, ενώ «έντυσαν» μουσικά την ταινία τους, τη μόνταραν, τη δημιούργησαν από την αρχή μέχρι το τέλος.

Σχετικά με το ντοκιμαντέρ και την εργασία στην οποία ήταν υπεύθυνη, η κα. Αθανασιά δηλώνει: «Αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ντοκιμαντέρ για την πόλη μας. Και δηλώνω περήφανη για το πάθος με το οποίο τα παιδιά ασχολήθηκαν. Εδώ στο Αγρίνιο, η πόλη δέθηκε με τον καπνό… Η οικονομική της ανάπτυξη στηρίχθηκε πάνω στον καπνό. Απ’ τη στιγμή που παρήκμασε ο καπνός παρήκμασε και η πόλη. Η αρχιτεκτονική της , ο πολιτική της, στηρίχθηκαν στον καπνό. Άλλωστε η πόλη είναι δεμένη στο άρμα ενός Παπαστράτου...»